Denná Tlač

Z Plánu obnovy a odolnosti chce Trnava financovať ďalšie cyklotrasy

Z Plánu obnovy a odolnosti chce Trnava financovať ďalšie cyklotrasy

Trnava pripravuje niekoľko projektov, s ktorými sa bude uchádzať o peniaze z Plánu obnovy a odolnosti v rámci druhej výzvy na budovanie cyklistickej infraštruktúry.

Podľa hovorkyne trnavskej radnice Veroniky Majtánovej pôjde z Trnavy na ministerstvo dopravy minimálne šesť žiadostí. Bližšie informácie o nich radnica zverejní až po skončení lehoty na ich podanie.

V druhej výzve v rámci Plánu obnovy a odolnosti je na výstavbu, stavebné úpravy alebo rekonštrukciu cyklistickej infraštruktúry k dispozícii 30 miliónov eur bez DPH.

Projekty majú podporiť zvýšenie podielu cyklistickej dopravy na celkovej preprave pri dochádzke do zamestnania a škôl a pri prestupe na železničnú dopravu. O finančné prostriedky z tejto výzvy je možné žiadať do 8. januára 2024.

Trnava má schválené finančné prostriedky aj z prvej výzvy zameranej na výstavbu a rekonštrukciu cyklistickej infraštruktúry. Aj keď bola vyhodnotená ešte v prvej polovici tohto roka, stále nie je podpísaná zmluva o pridelení finančných prostriedkov.

Trnava ich chce použiť na výstavbu dvojkilometrovej cyklotrasy od autobusovej stanice po uliciach Bottova a Moyzesova. Mesto má pritom už dávno vybraného aj dodávateľa, ktorý by mal cyklotrasu postaviť za 2,24 milióna eur.

V minulosti Trnava získala značné čiastky peňazí na budovanie cyklistickej infraštruktúry zo „starých“ eurofondov, vďaka čomu má dnes vybudované kilometre bezpečných cyklistických cestičiek.

Práve v týchto dňoch dokončuje spoločnú cestičku pre chodcov a cyklistov z Trnavy smerom na obec Biely Kostol, ktorá vedie v lokalite Kamenného mlyna aj po hrádzi rybníka.

Cestička stála takmer 1,2 milióna eur, takmer 860-tisíc eur Trnava získala vo forme nenávratného finančného príspevku z Integrovaného regionálneho operačného programu.

O príspevok z druhej výzvy v rámci Plánu obnovy a odolnosti sa môžu uchádzať samosprávne kraje, mestá, mestské časti a obce v oprávnenom území, ich rozpočtové alebo príspevkové organizácie, združenia miest, mestských častí a obcí, ako aj Železnice Slovenskej republiky.

Projekt sa musí týkať územia mesta nad 20-tisíc obyvateľov s možným presahom do okolitých obcí do vzdialenosti 5 kilometrov, resp. po najbližšiu obec.

Najnovšie Články