Denná Tlač

Viac ako 50 % Slovákov nakupuje oblečenie stále radšej v kamenných obchodoch

Viac ako 50 % Slovákov nakupuje oblečenie stále radšej v kamenných obchodoch

Online prostredie predstavuje neobmedzené možnosti nákupného správania. Aj napriek tomu, že dnes dokážete kúpiť prakticky všetko cez internet, zostáva pozícia kamenných predajní neohrozená. Teda, týka sa to minimálne segmentu oblečenia. Z výsledkov nedávneho výskumu, ktorý realizovali agentúry ResSolution Group a Nielsen, totiž vyplýva, že viac ako 50 % Slovákov nakupuje oblečenie stále radšej v kamenných obchodoch. To však nebolo ani zďaleka jediné zaujímavé zistenie.

Zaujímavosť: Celý výskum bol realizovaný formou online zberu dát. Reprezentatívnu vzorku tvorilo 500 Slovákov vo veku 15 a viac rokov.

Nadpolovičná väčšina Slovákov, konkrétne až 65 % respondentov, sa vyjadrila, že nové oblečenie si kupuje minimálne raz za 3 mesiace. Pritom až 31 % dopytovanej internetovej populácie nakupuje oblečenie každý mesiac. V tomto prípade bez ohľadu na to, či ide o internetové obchody, alebo kamenné prevádzky. V 33-percentnej skupinke sa nachádzajú Slováci, ktorí si vybavia nákup oblečenia raz za pol roka, prípadne jedenkrát ročne alebo ešte menej. Zvyšné 2 % tvoria Slováci, ktorí údajne nenakupujú oblečenie.

V dnešnej digitalizovanej dobe by ste možno očakávali, že väčšia časť Slovákov bude pri nakupovaní uprednostňovať internetové obchody. Napovedala by tomu aj skutočnosť, že spomínaný výskum bol realizovaný metódou online zberu dát. Keď ide o nakupovanie oblečenia, opak je však, paradoxne, pravdou. Opäť nadpolovičná väčšina, tento raz 52 % Slovákov, uprednostňuje pri nákupe oblečenia kamenné prevádzky. V porovnaní s tým len 26 % dopytovaných respondentov dáva prednosť e-shopom. Zvyšné percento Slovákov navštevuje kamenné a internetové obchody za účelom nákupu oblečenia približne rovnako. Z výsledkov iného výskumu ale vyplýva, že Slovákov odrádza istý typ predajní.

Treba podotknúť, že Slováci vo veľkej miere preferujú nákup oblečenia v kamenných obchodoch konkrétnej značky. Vyjadrilo sa tak až 40 % výskumnej vzorky. Okrem toho, že jednotlivé značky majú väčšinou jasne definovaný štýl, a tým pádom sa zameriavajú na konkrétne cieľové skupiny zákazníkov, tu stále zohráva dôležitú úlohu možnosť reálneho vyskúšania oblečenia. Aj preto sa kamenné obchody ako Sinsay či New Yorker neustále tešia stabilnej popularite. Na druhej strane, neotáľajú ani s online prezentáciou. Ich najaktuálnejšie ponuky môžete pravidelne sledovať prostredníctvom online letákov. Podľa dát z portálu Letakomat.sk si napríklad New Yorker leták pozrie stovky až tisíce ľudí mesačne.

Niekto kupuje oblečenie pre radosť, iní sa k nákupom uchyľujú len v prípade núdze. Ako je to však so Slovákmi? Z internetovej vzorky 500 respondentov sa až 60 % ľudí vyjadrilo, že nakupujú oblečenie len vtedy, keď ho naozaj potrebujú. Takýto postoj zastáva viac mužov ako žien. Pre zmenu, ženy pri výbere oblečenia zvyknú premýšľať, či im dané kúsky vydržia a či ich dokážu vynosiť. Spolu s mužmi sa týmito otázkami zaoberalo dovedna 39 % opýtaných. Okrem toho nesmieme opomenúť, že až 30 % Slovákov záleží na kvalite oblačenia, ktorú umiestňujú ponad kvantitu. S takýmto zmýšľaním sa podľa predmetného výskumu viac stotožňujú muži.

Takmer polovica Slovákov, presne 48 %, má vo zvyku darovať nenosené oblečenie svojim blízkym. O 10 % menej dopytovaných odkladá oblečenie do textilných kontajnerov, 32 % z celej výskumnej vzorky posúva nenosené oblečenie na charitu a 25 % internetových respondentov obvykle predá nechcené kúsky cez internet.

Informačný servis

Najnovšie Články