Slováci môžu výpadky elektriny riešiť rýchlejšie a prehľadnejšie, stačí využiť novú aplikáciu
27. Decembera 2024, 9:54Slovenské domácnosti aj počas sviatočných dní musia počítať s nepriaznivým počasím a tým aj s možným výpadkom dodávok elektriny. Domácnosti sa už v prípade prerušenia dodávok elektriny nemusia spoliehať len na „horúcu“ telefonickú linku. Nahlásenie porúch je v súčasnosti jednoduchšie. Odberatelia môžu využiť webovú aplikáciu www.vypadokelektriny.sk.
Spoločnosti Západoslovenská distribučná (ZSED) a Východoslovenská distribučná (VSD) ponúkajú odberateľom aplikáciu, ktorá obsahuje interaktívnu mapu s informáciami o už nahlásených poruchách. Odberateľ tu môže zistiť či bezprúdie na jeho odbernom mieste je súčasťou už nahlásenej poruchy, v takom prípade už nemusí kontaktovať poruchovú linku.
Zároveň sa tu dozvie aj predpokladaný čas odstránenia poruchy. Prostredníctvom tejto aplikácie je možné poruchu aj nahlásiť. Spomínaná aplikácia poskytuje údaje o distribúcii elektriny v zmysle odstávka/výpadok pre distribučné územia ZSD a VSD.
Aplikácia má zlepšiť informovanosť verejnosti o príčinách prerušenej distribúcie elektriny v konkrétnom geografickom bode a mieste, poskytnúť odberateľom ďalšiu plnohodnotnú, dokonca lepšiu, alternatívu pre nahlasovanie výpadkov elektriny namiesto telefonovania na poruchové linky. Vďaka aplikácie sa limitujú duplicitné hlásenia, keďže stránka poskytuje prehľad o evidovaných, už riešených ako aj o ukončených výpadkoch na jednotlivých distribučných územiach.
„Užívateľ tak s pomocou www.vypadokelektriny.sk dokáže okamžite zistiť, či o jeho poruche už vieme, rovnako rýchlo dokáže vyklikať nové hlásenie o výpadku v tom-ktorom bode (ak ho na mapke nevidí). Okrem toho môže tiež zistiť, že ide o plánovaný stav,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa ZSD Michaela Dobošová.
Najväčší záujem o stránku je v čase kalamít a iného nepriaznivého počasia. Od januára do tohto roku bolo nahlásených viac ako 4 000 výpadkov.