Denná Tlač

Bambusové ponožky či finančné služby vás už trápiť nemusia, marketingové volania po novom ľahko spoznáte

Bambusové ponožky či finančné služby vás už trápiť nemusia, marketingové volania po novom ľahko spoznáte

Operátori ponúkajúci cez marketingové telefonické volania verejnosti rôzne služby a produkty musia už používať predvoľbu (0)888. Volaní sa môžu rozhodnúť, či hovor prijmú alebo nie.

Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb vydal vyhlášku o národnom číslovacom pláne s účinnosťou od 19. augusta, čím si splnil povinnosť na základe nového zákona o elektronických komunikáciách.

Informovala o tom tento týždeň vedúca tlačovo-informačného oddelenia regulačného úradu Adriana Volfová.

„Chceme uchrániť koncových užívateľov, predsa každý pozná navolávania pre finančné služby alebo ponuky pre bambusové ponožky a musí to raz skončiť. Sú aj občania, ktorí si to neželajú,“ povedal na brífingu štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby SR Jaroslav Kmeť (nom. Sme rodina).

„Práve preto v zmysle zákona, ktorý nastavil reguláciu, zavádzame prefix 0(888), aby občania dokázali rozoznať, či ide o marketingové volania alebo nie,“ vysvetlil.

Regulačný úrad bude dodržiavanie vyhlášky kontrolovať a v prípade porušenia udelí pokutu od 200 eur do 5 % z obratu. O pridelenie čísla z množiny (0)888 žiadajú operátori od účinnosti vyhlášky.

Pridelenie a sfunkčnenie čísel pre všetky subjekty, ktoré ich budú pre svoju činnosť potrebovať, je časovo náročná, preto úrad pristúpi ku kontrole ich povinného používania najpravdepodobnejšie od začiatku októbra.

„Hovory, ktorých účelom bude marketingová prezentácia cez telefón, už budú musieť byť realizované len s predvoľbou. Ak teda navolaný zákazník uvidí na displeji svojho telefónu trojčíslie 888, okamžite bude vedieť, že ide o marketingový hovor a on sám sa rozhodne, či hovor prijme alebo ho odmietne,“ povedal predseda Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb Ivan Marták.

Najnovšie Články